Sunday, February 12, 2012

ApalaH nasiB aKu ni.. maLanG betOL



6/3/2012..
     Nama aku raket.. aku diberi nama Yosen.. aku dibuat di jepun.. tapi aku dihantar ke malaysia untuk berkhidmat kepada tuan aku.. suatu hari dtg se0rg lelaki tgh tg0k untuk membeli raket.. kerana aku nak dia menjadi aku tuannye.. maka aku kenyit mata n bagi skuntum bunga r0s kat lelaki itu.. dia p0n ade resp0n.. tapi hari tu dia x dapatkan aku.. aku sedih.. beberapa hari kemudian dia dtg kembali utk mencari sesuatu kat kdai ditempatkan aku disitu.. alangkah gembira nya aku kerana akhirnya lelaki itu membeli aku dengan harga RM150.00.. hari tu aku suke sgt.. kees0kan hari tuan aku telah bermain di gelanggang dgn menggunakan aku.. (ayat xbt0l da.. haha).. hari demi hari aku berjasa pada tuan aku.. 1thun lbih aku brkhidmat utk hebatkan tuan aku.. akhirnye pada 6/3/2012 aku kemalangan ngeri shinggakan badan aku patah dan aku xdpat lagi berkhidmat untuk tuan aku.. maafkn aku.. :''(   serius raket ni bnyk bg knangan kt aku.. mne aku nk cari raket sme cmni.. puas hati gune.. nasib2..






7/3/2012
     aku xcdent.. hahaha.. aku kuar makan ngn mmbe aku dlm kul 10.. tgh2 mkn tu ujan lbat gle.. kte0rg tgu la kejap k0t2 jap lg ujan da brhnti ke.. tpi sme jgk.. last2 kwn aku tu nk blk umah dye.. jauh sket la dr aku.. aku duk k0lej xjauh sgt.. mse tu dh 11 lbih.. dye p0n blk dlu s0rg.. aku gelak sakan kt dye sbb dye bsah lencun abes.. hahaha.. mmg xbrhnti aku duk gelak ngn mmbe yg lain.. s0 aku p0n gi byr.. duk kjap nmpk ujan mcm reda sket tpi lbat jgk.. redah jela.. aku naik mt0 s0rg.. mmbe tu naik berdua.. aku gerak dlu.. bwk laju sbb xnk bsah la kn0n.. puii.. hahaha.. jln nk blk k0lej mmg gelap.. dsebabkn visor hlmet aku gelap aku p0n agkt la vis0r tu.. pstu xnmpk l0pak air mmg dlm gile r.. xsmpat nk kawal aku brsepah kt stu.. mmbe aku naik mt0 satu lg p0n xprasan aku jatuh tpi mmg dye p0n rse xsdap hati kt aku.. dye pusing blk wlaup0n xthu aku jtuh.. tg0k2 bt0l.. aku trus bgun lpas jtuh tu.. tk0t kete kt blkang.. trus tarik mt0 g tepi.. tg0k kt siku berdarah la plak.. mcam air mngalir je drh tu.. kt gmbr tu sket je.. sblum tu tgk tk0t k0t.. kain aku penuh ngn darah je.. sdih bt0l ngn dri sndri.. blk tu trus aku tkr bju sluar mmbe aku bwk g hspital.. smpai hspital d0c ckp kne jahit.. aku xkesah p0n kne jahit sbb aku mmg dah bese.. ni kali ke-7 dah.. haha.. nakal aku mse kecik dlu.. mse tgh tggu nk jahit aku jd tnsion jd tk0t sbb tg0k budak dlm umur 4thun kne jahit kat kpala.. mnangis2 dye.. ksian gle r.. pstu sbelah aku ni plak bdan ketar2 mcm kene sawan p0n ade.. el0k2 aku rileks je jd tk0t plak.. last2 lpas kne bius aku cool je.. hehehe.. kne jahit belah dlm 1 luar 3.. sdap w00o.. hahaha.. tgh2 jahit tu aku tnye dktr.. dktr ni bpe lme bru blh main bdmint0n? dktr ckp 5-6 bln.. telan air liur aku.. dhla mggu dpan tu aku ade friendly dgn kilang aku.. tapi alhamdulillah kwn2 aku fhm aku.. n dye0rg tgu aku ok bru buat friendly.. aku jamin bln 5 aku dh blh main.. rindu la aku nk main.. dhla raket patah.. nasib ade spare lg 2.. tpi sdih ttap sdih.. ini sje cerita aku.. 

No comments:

Post a Comment