Tuesday, April 3, 2012

2/4/2012
11.33 p.m

Assalamualaikum cinta..
cinta bukan melemahkan tapi menguatkan..
cinta juga bukan menyedihkan tapi menggembirakan kita..
Ya Allah berikan aku kekuatan untuk aku mengubah kedihupan ini kepada kegembiraan..
izinkan aku melupakan kenangan yang lepas selamanya..
Apa yang awak tahu tentang diri saya.. tak lebih dari satu matan, satu perenggan..
dalam satu perenggan dalam satu bab.. awak tak rasa apa saya rasa..
terima kasih sebab awak sudi berkenalan dengan saya.. menemani hari sepi saya..
orang yang bergantung kepada Allah, tidak sepatutnya merasa sepi..
masa depan itu milik Allah.. kita tak tahu apa2 pun.. kita tak tahu ape yang akan terjadi sekjap lagi..
percayalah.. Allah takkan membiarkan kita sekelip mata..
sedangkan permintaan iblis yang paling mungkar pun Allah makbulkan..
apatah lagi kita yang kekurangan ini..
sedalam-dalam luka awak tu.. dalam lagi luka di hati saya ni..
semua ini mengajar kita untuk mengenal diri dengan hati yang ikhlas..
hanya orang yang berjiwa besar yang berani mengaku kesilapannya..
pengalaman itu adalah guru sejati untuk kita..
apa pun terjadi semua tu takdir Allah yang harus kita terima dengan dada yang lapang..
tapi banyak perkara yang boleh berubah dengan hanya berdoa..
mungkin awak tidak seperti Saidatina Fatimah dan mungkin saya juga bukan seperti Saidina Ali..
kerana cintakan saudara.. sahabat menafkahkan jiwa..
sebenarnya apa yang berlaku ini adalah permainan takdir.. dan kita sebagai manusia adalah pelakonnya..
wahai Engkau yang melumpuhkan hatiku.. tiada yang lebih baik daripada pilihan Tuhan..
mungkin kebaikan itu bukan pada yang terpilih.. tetapi pada jalan yang Kau pilih..
semoga cinta ini bukanlah sebuah nasib..
Ya Allah jika dia benar untukku.. dekatkanlah hatinya dengan hatiku..
jika dia bukan milikku.. damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu..
dialah permata yang dicari.. selama ini baru kutemui.. tapi ku tak pasti..
rencana Illahi.. apakah dia kan kumiliki..
Akan ku tetap menunggu mu walau apa pun terjadi..
akan ku tetap meneruskan perjalanan hidupku seperti manusia biasa yang lemah..
akan ku simpan raut wajahmu,suara manjamu dalam hati ini wahai ira ku sayang..
Selamat malam.. Assalamualaikum cinta.. :""(

"Jangan biarkan hadirmu sekejap mata.. dan jangan biarkan kebersamaan kita hanyalah sementara.."


No comments:

Post a Comment